Link

Menu

Sportowy Senior

Dla Kogo?

Do skorzystania z oferty tego projektu zapraszamy śródmiejskich seniorów. Zajęcia mają charakter profilaktyczno-usprawniający funkcjonowanie osób starszych w codziennej aktywności. Samodzielne poruszanie się to jedna z kluczowych umiejętności dla optymalnego życia człowieka. Pozwala na swobodne przemieszczanie się i zadbanie o wszelkie dziedziny życia. Z zajęć mogą korzystać osoby starsze, które pragną wspomóc swój układ ruchu, polepszyć samopoczucie i potrzebują kontaktu z drugim człowiekiem. Wszystkie proponowane aktywności uwzględniają wiek i możliwości osób starszych.   

Dlaczego warto?

– Utrzymanie dobrej kondycji zdrowotnej organizmu

– Polepszenie samopoczucia

– Kontakt i integracja z innymi uczestnikami

– Udział w różnorodnych aktywnościach

– Wsparcie i opieka instruktora zajęć

– Zajęcia dostosowane do możliwości i specyfiki uczestników

– Zwiększenie świadomości zdrowego stylu życia

– Nabycie zdrowych nawyków aktywizujących ciało i umysł

– Zajęcia są bezpłatne

Co proponujemy?

1. Gry i zabawy w ogrodzie- bez wątpienia czas spędzony na świeżym powietrzu, w otoczeniu śpiewu ptaków, zieleni i kolorowych kwiatów przynosi spokój i ukojenie. Dodatkowo zadania i ćwiczenia zespołowe sprzyjają rozwijaniu współpracy w przyjemnej atmosferze, uczą także zdrowej rywalizacji i umiejętności przestrzegania obowiązujących zasad. Ciało zyskuje ruch, który pozwala zachować sprawność na długie lata. Gry i zabawy w fińskie kręgle, rzutki, grę w krokieta czy zabawy z chustą Klanza to propozycje, które dostarczą energii i umilą czas nie jednemu seniorowi.

Zaplanowano 10 spotkań integracyjno-sportowych w okresie maj-październik (z uwzględnieniem warunków pogodowych).

2. Ćwiczenia w Sali gimnastycznej- wszystkie proponowane w tej formie zajęcia do doskonała całoroczna propozycja, ponieważ bez względu na warunki atmosferyczne czy porę roku może zapewnić sportową rozrywkę. Proponowane zajęcia dla seniorów mają szeroki zakres aktywności ,dlatego wymagają rozpatrzenia i dostosowania zajęć do indywidualnych potrzeb uczestników. Aby skorzystać z tej formy spędzenia aktywnie czasu, należy uzyskać od lekarza pierwszego kontaktu propozycje ćwiczeń, które pozwolą dostosować treningi do indywidualnych potrzeb. Zajęcia prowadzone są pod okiem instruktora-fizjoterapeuty, który służy radą, i monitoruje samopoczucie uczestnika.

Zajęcia zaplanowano w okresie styczeń-grudzień, 5 dni w tygodniu po 2 godziny dziennie.

3. Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem techniki-Nordic Walking

Nordic Walking to odpowiednia technika marszu z użyciem kijków, która angażuje ponad 90% mięśni ciała. Tego rodzaju sport jest szczególnie polecany seniorom dlatego, że nie obciąża stawów ani kręgosłupa, które w wieku senioralnym są osłabione i narażone na kontuzje. Jest bezpieczny nawet dla osób ze stwierdzoną osteoporozą i zwyrodnieniami. Technika Nordic Walking wspomaga układ odpornościowy przy systematycznym korzystaniu przez osoby starsze, które wraz z wiekiem doświadczają spadku odporności.

Zajęcia zaplanowano  w okresie od marca do października (uwzględniając warunki pogodowe). Godzinne zajęcia na świeżym powietrzu, prowadzone przez instruktora.

4. Zajęcia ruchowo-taneczne

Wyjątkowe zajęcia ponieważ, odbywają się przy muzyce, która dodatkowo wspiera rozwój mózgu. Taniec wpływa pozytywnie na cały organizm człowieka, układ oddechowy, układ krążenia, mięśniowo-szkieletowy, poprawia koordynację ruchowo-przestrzenną i pracę obu półkul mózgowych. Ćwiczenia polegają na zapamiętywaniu sekwencji kroków i ruchów przy udziale muzyki dostosowanej do wieku i możliwości osób starszych. Taniec sprzyja także integracji uczestników oraz komunikację z osobą prowadzącą.

Zajęcia zaplanowano 1 raz w tygodniu w okresie przewidzianym zgodnie z harmonogramem wewnętrznym.

Kontakt:

Dział Wsparcia Społecznego

ul. Świętojerska 12a

22 831 58 80